خانه کودک فریار

چه رفتارهایی باعث ناایمنی کودکان میشود؟

1393/12/17 15:41
نویسنده : مریم
144 بازدید
اشتراک گذاری

1.بی توجهی به نیازها و احساسات کودکان 

بی توجهی به نیازها و احساسات کودکان باعث بوجود آمدن ناایمنی در آنها میشود.شاید این سخن به مذاق بسیاری از مادران شاغل زیاد خوش نیاید، اما واقعیت این است که یک مادر شاغل هرگز نمیتواند به اندازه ی یک مادر تمام وقت،به نیازهای عاطفی و روانی یک کودک پاسخ دهد. هر کودک به یک سرپرست پاسخگو نیاز دارد و هرچه بیشتر از این نعمت برخوردار باشد از نظر روانی و اجتماعی ایمن تر خواهد بود.

یک سوء برداشتی که ممکن است برای بعضی از والدین پیش بیاید این است که فکر میکنند پاسخگو بودن به معنی برطرف کردن نیازهای کودک است، در حالی که اصلا اینطور نیست. پاسخگو بودن به معنی حساس بودن نسبت به نیاز کودک است و کودکان به خوبی تفاوت این دو را درک میکنند. یک مادر پاسخگو ممکن است در بسیاری از موارد نتواند نیاز کودک را برطرف کند.اما با ارتباطی که با کودک برقرار کرده به خوبی به او میفهماند که با او همدرد بوده و از ناراحتی او ناراحت است.

تبعیض قائل شدن بین فرزندان،فراموش کردن احساسات عاطفی کودک قبلی با به دنیا آمدن نوزاد جدید،اشتغال به کار پدر و مادر و پاس دادن بچه به مادر بزرگ و مهد کودک، دعوای والدین جلوی بچه و هر کار دیگری که باعث بوجود آمدن " احساس تنهایی" در کودک شود از مصادیق بی توجهی به نیازها و احساسات کودکان است.
 

منبع : کتاب نگران بچه ،مؤلفان: احمد اسماعیل زاده برزی- امید زاهدیبای بای

پسندها (1)

نظرات (0)